Blir nog en mysig kväll =)

Hej igen!

Shit vilket skumt väder det e ute just nu asså.
För en dryg timme sedan haglade det och regnade. Nu är det blå himmel och sol^^
Jaja, jag ska inte klaga, jag lever iallafall.

Jag har precis ätit, det blev pasta med skinksås, har jag sagt att jag älskar det?
Ja, nu har jag sagt det. Bra nu vet alla det.

Jag ska kolla lite på datan och sedan ska jag byta om och cykla ner till Höglandssjön.
Det e så skönt att gå runt där, inga bilar och behagligt mycket folk som går runt där.

Och när jag kommer hem ska jag kika på Idol, kulkul =)

Aja, vi hörs senare!


-

Hej på er!

Jag fick ganska stor panik imorse, när jag skulle göra iordning mej inför skolan.
Jag hade glömt gympaväskan på skolan i Fredags, och i väskan hade jag plattång, mascaror och hårspray.
Det viktigaste jag behöver på morgonen är i skolan -.-
Så jag fick ta min JÄTTELILLA plattång för att platta håret, det tar typ 3 timmar och få hela håret platt.
Osså fick jag ta min skitdåliga mascara, som knappt går att använda.

Great.

Nemen iallafall så slutade vi 10 över 2 idag, ganska skönt.
Vi ska nog börja göra iordning nån middag strax, vet inte vad det blir än, men man får hoppas på nåt gott =)
Sedan ska jag nog ut och gå, blir nog runt Höglandssjön, båda sjöarna idag igen.
Men jag vet inte om vädret vill det, för att lixom för 5 minuter sedan så ÖSTE haglet ner, och det blåser riktigt rejält just nu. Men jag tror att jag går ut oavsett hur vädret är, jag känner att jag behöver gå ut och gå :)

Nu ska jag kolla med Mamma och Pappa hur det blir med maten här, vi hörs senare!



Såhär ser det ut ute just nu, man kanske inte ser så bar på bilden men för tillfället ösregnar det^^

snark.

Nu orkar jag inte se på filmen nå mer, jag blev helt plötsligt jättetrött^^
Så jag stänger av teven nu och säger godnatt!


Mamma Mia <3

Hejhej!

Vid kvart i 6 så cyklade jag ner till Höglandssjön och gick runt där, gud så roligt och skönt det var!
Det är drygt 8 kilometer runt, men det kändes typ som 2 km^^
Jag kom hem vid kvart över 7, duschade och gjorde iordning fika.
Sedan såg jag på Playa Del Sol, shit vad länge sen det gick på tv sist asså :D

Nu ska jag titta på Mamma Mia igen, hehe det känns som att jag kommer bli beroende av den nu =)

Nej just ja, det e ju skola imorn, det hade jag glömt bort, haha.
Men det e typ bara roliga lektioner imorrn, så det gör inge :)

Ne nu måste jag sätta på filmen, vi hörs!






haha jag bjuder på lite oseriösa fjortisbilder från helgen =)

Kladdkaka =)

Hej på er!

Nu har jag precis bakat en kladdkaka, om jag ska vara ärlig har jag aldrig gjort det förut, haha.
Men jag är inte så hemma i köket heller, så jag får skylla på det =)

Just nu fräser det från spisen där typ mamma och pappa lagar Hamburgare och Pommes Frites.
Fast min kladdkaka e i ugnen än, så dom får allt vänta ett tag med Pommesen, mohah.

Efter vi har ätit ska jag ta min ''Power Walk'' runt Höglandssjön.
Jag sa det i förra inlägget oxå, men det skiter jag i =)

När jag kommer hem vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vi får väl se vad det blir^^




haha, en liten flummbild från helgen med Sarah =)

Ne, nu ropar mamma att det e mat, see ya!

Ibland älskar jag Söndagar

Hej igen!

Nu har Sarah fait hem, elr hon for kanske för en halvtimme sen.
Vi hann inte träna så jättemycket, men det känns ganska säkert ändå.

Idag känns det som att det blir en ren slappardag, jag ska bara slöa mej vid datorn och se klart på Mamma Mia, jag och Sarah hann ju aldrig se klart på den idag heller, hon skulle ju hem för  en stund sedan.

Men ikväll efter jag har ätit elr nåt, så ska jag gå runt Höglandssjön, runt båda sjöarna.
jag ska så kallat gå ''PowerWalk'' , det tkr jag tar mycker mer än att jogga sakta.
Men annars ak jag inte göra nåt alls, sköönt =)



Jag blev väldigt sugen på frukt nu så jag ska käka det medan jag tittar klart på Mamma Mia.

morning morning!

Hejhej!

Nu sitter jag och Sarah och ser på Mamma Mia, vi hann typ bara se en kvart på filmen igår innan vi blev trötta^^
Det är nog den bästa filmen jag har sett, den e bara så rolig!

Vi vaknade vid halv 10-10 kanske, så satt vi vid datan ett tag innen vi gick ner och käkade frukost.

Idag ska vi nog träna lite till, det känns somm att det behövs, v har inte tränat så jättemycket.
Aja, nu ska jag koncentrera mej på filmen, vi hörs!

Filmkväll/natt =)

Hejhej!
Efter maten så cyklade jag och Sarah in till stan, där vi förväntade oss en öskväll vid hamnen.
Men det var typ helt dött, för första gången då jag har varit där.
Men vi gick runt lite, käkade på Max och åkte ruschkana nerför Arkentrappan, haha barnasinnet sitter fortfarande kvar asså :)
Men vi hittade inga igelkottar, jag e faktiskt ganska besviken :(
För alla som tor att jag menar djuret igelkott, nej så äre inte =)

Nu håller Sarah på att sätta upp mitt draperi, som har legat i en låda i typ 2 år, så det känns skönt att den kommer upp :)
Och om en stund ska vi sätta på Mamma Mia, det var så länge sen ajg såg den, och den är så bra!



Haha, vi har gjort en väldigt fin anordning med draperiet :D
Jag vet, webcam-kvaliten är INTE bra^^

Hare gött!

Ikväll blire ös :)

Tjoo!

Nu sitter jag och Sarah på mitt rum och lyssnar på radio, haha reklam på Mix Megapol^^
Nemen vi har nyss äte, kyckling och klyftpotatis =)
Vi har suttit och tränat i typ 3 timmar, osså spelade vi Sims på Sarahs mobil, vi har seriöst blivit beroende av det, haha.

Men nu ska vi chilla ett tag, sedan ska vi gå ut till Farmor och Farfar, för vi har cyklarna där^^
Sedan ska vi cykla in till stan, elr typ hamnen eller nåt, osså ska vi bara ta det lugnt och kolla på igelkottar (y)

Hare gött!



Haha, minnen :)

morning morning!

Moin Moin!
Nu har jag precis vaknat, jag trodde jag skulle få sova lite längre, men det ville tydligen inte hjärnan. Typ.
Så nu ska jag och Sarah se öpå Klarry (haha han e bara bäst :D) oxh sedan ska vi käka frukost^^
Efter det ska vi nog kanske träna lite (ja KANSKE^^) och sen ikväll bär det av till hamnen :)

Hare gött!



Jag och Sarah på Björnsjö Marknad 25/7- 09

ehh, typ godnatt =)

Hejhej!
Nu ligger jag här i sängen, Sarah ligger i soffan som vi har bäddat jättefint, höhö.
Sarah kom till mej vid 8-halv 9 typ, osså har vi tränat lite grann och flummat^^
Och imorron kväll ska vi in till hamnen och kika, kulkul :D

Ehh, nu har jag inte så mkt mer å skriva, gonatt!

Ojdå^^

Hejhej!

Har helt totalt glömt bort att blogga, inte bra alls^^
Men nu ska jag flöröks att uppdatera som vanligt :)

Snart, elr kanske om nån timme, jag har ingen aning, så kommer Sarah, då ska vi träna hela helgen.
Vi ska ju spela på Tjejkvällen innne i stan den 30 September, det ska bli skoj.
Så hon kommer ikväll nån gång.

Nu ska jag ta och städa rummet, det ser ut som att jag har fått besök av en tornado här, hehe.
Jag har även startat en djurpark, fyllt med dammråttor, inte trevligt.
'Så nu ska djurparken gå i konkurs och tornadon får gå hem, så hörs vi senare, kanske ikväll!



Ehh...jag bjuder på bilen bara för att det e fredag :D

Ändrade planer

Tjo!

Det blir inte någe att vi far ut till Farmor och Farfar, så jag får komma på något annat att göra^^
Jag kan ju inte sitta uppe på rummet  hela dan, då kommer ju att dö ut.

Men jag har ingen fantasi för tillfället, har seriöst inget förslag på vad jag kan göra^^

Nån som  har förslag?

Har nyss ätit

Hejhej!

Idag slutade jag egentligen 3, men jag stannade kvar på läxhjälpen, så jag kom hem vid 20 i 4 idag.
På SO:n idag gjorde vi en egen rättegång, det var verkligen skitkul. Jag fick vara vittne, haha ännu roligare :)
Det känns som att SO kommer bli mitt nya favoritämne.

Nu har jag precis ätit, och om en liten stund blir det att åka ut till Farmor och Farfar.
Jag ska nog ta med vovven deras runt byn för en liten promenad =)

Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra, blir nog att lyssna på musik, som alla andra kvällar =)

See Ya!


Nu blire nog godnatt för mej!

Så grymt trött man kan vara lixom, och klockan e knappt halv 10, haha.
Det märks att man kommer in i rutinerna nu igen, trist, men skönt på samma gång.
Jag längtar tills imorrn på skolan, på SO:n ska vi göra en egen rättegng, alla får olika roller osså ska vi spela upp det :D
Jag vill lätt vara vittne, skoj ju :)

Ne, nu ska jag träna på gitarrläxan lite grann, och sedan ska jag hoppa ner i sängen :)
Goodnight, c u tomorrow!



Haha shit vad längesen alltså, elr det känns som jättelänge sen. det var skitkul iaf :) <3

Hemma igen :)

Så, nu är jag hemma igen, det blev en kort joggingtur.
Jag har nyss duschat, så nu sitter jag och kollar på teve :)

Nu ikväll ska jag inte göra nå speciellt, bara titta på teve, sitta vid datan och och lyssna på musik tror jag.

Fonky Fresh - Välkomnar Ljuset

Älskar låten <3

Ses Senare!

Nu sticker jag iväg på en joggingtur!
Tar med mej mobilen och hörlurarna oxå, tkr det e så himla skönt att lyssna på musik medans man springer :)
Hörs sen när jag har kommit hem och duschat.



Bjuder på bilden^^

Äntligen kanske klar!

Tjoho, nu har jag käkat, och är även kanske klar med min träningsplan.
Jag vet inte om det kommer funka, emn jag ska ge det ett försök iallafall.
Såhär ser det ut:

Måndag: Joggingtur
Tisdag:
Ledig
Onsdag: Cykla runt Överön-Lakasund-Bonäset-Stan-Hem
Torsdag: Ledig
Fredag: Springa på Skyttis
Lördag: Ledig
Söndag: Springa runt Höglandssjön-Båda sjöarna

Jag har ingen aning om det här är realistiskt eller inte, men som sagt ska jag ge det ett försök^^

Det här var svårare än jag trodde^^

Det var inte så enkelt att göra upp en träningsplan som jag trodde, haha.
Just när jag hade kommit igång att skriva in massa saker så tänkte jag ''Men hallå, kommer jag orka såhär mycket?!'' . Svaret blev nej, så då var det bara att börja om från noll igen^^

Ska försöka få i mej lite middag alldeles strax, så får jag försöka tänka lite mer sedan :P

.

Hejhej!

Nu har jag kommit hem från skolan, det var rätt kul idag faktiskt.
På SO:n fick vi se en film från en rättegång, det såg skitspännande ut!
Om Tingsrätten hade funnits kvar här i stan så hade vi åkt dit och kollat, men det här var skoj oxå.

Nu ska jag sätta mej ner och skriva mitt träningsprogram, men jag vet inte om det e så lätt^^
Ska jag träna 3 dar i veckan? 4 dar? 5?
Jag har ingen aning, men vi får väl se vad det blir för någe.


Ne, nu ska jag kolla om det finns nåt ätbart och sedan skriva ner träningsprogrammet :)



Bara jag som längtar till såna där höstkvällar då det regnar och man sitter inne och myser? :)

Måndag igen

Hejhej!

Ja nu äre Måndag igen, shit vad veckorna går fort nu asså, det gäller att hänga med nu^^
Nemen jag känner mej faktiskt skitglad idag, jag vet inte varför, men det behövs ingen anledning till att vara glad ju :)
Jag har ju börjat med gitarrlektioner på skolan nu igen, och jag har fått en ny lärare.
Han är verkligen 275 gånger bättre än läraren ajg hade förut!
Jag hade förra läraren i 3 år, och jag lärde mej INGENTING.
Och den nya har jag haft en lektion, och jag har redan lärt mej något, hehe.
Så det känns helt okej, jag har aldrig direkt längtat till en gitarrlektion, men det gör jag nu :)

Idag efter skolan ska jag sätta mej ner och göra upp mitt individuella träningsprogram.
Bara för att jag slutar i fotboll betyder inte det att jag slutar träna, no way!
Så jag ska försöka göra upp ett realistiskt program jag ska jobba efter.

Ne nu ska jag göra iordning mej och kila till skolan, hörs sen!

Godnatt,

Nu ligger jag i sängen och ska strax sova, men jag måste få ur mej lite tankar först, annars kommer jag aldrig kunna somna.
Jag sitter och tänker på allt jag kunnat få och allt som hade gått mycket bättre om jag bara ansträngt mej lite.
Men istället sitter jag bara och väntar och tror att allt jag vill bara händer sådär. Men det gör det ju inte.

Jag vet inte vilka jag kan lita på heller längre.
Vilka vänner är sanna vänner?
Vilka vänner kan jag lita på?
Vilka vänner ljuger inte?
Vilka vänner snackar inte skit bakom ryggen på en och sviker en?

Det e inte speciellt många som står emot den här listan ovanför, det vet jag.
Jag vet inte varför, ingen vet nog varför, men alla kan försöka ändra på det.

Nu sitter jag inte och trycker ner alla andra och säger att jag e perfekt, jag gör oxå misstag. Varje dag gör jag misstag, jag e medveten om det. Men jag vet att misstgen blir färre och färre dag för dag, jag lär mej nya saker varje dag och kan åtgärda alla misstag. Men man är inte perfekt bara för det.

INGEN är perfekt!

Jag har fått en nystart nu, jag har slutat i fotboll, ska börja träna på egen hand nu, vilket känns skönt. Jag tror det blir bäst för mej.

Ne, nu ska jag ta och gå och lägga mej, c u tomorrow!

Emma <3 Musik

Jo, jag skulle ju skriva vilka artister/band jag gillar, och just varför, så här kommer dom.

Linkin Park

Jag har lyssnat på LP sedan nån gång i Februari, och sedan dess har ajg avrit helt såld på dom.
Det jag gillar mest med deras låtar är att dom gör en bra blandning mellan hårdrock och metal, det blir en helt egen stil dom sysslar med. Min favoritlåt med Linkin Park måste vara Crawling.



Takida

Oj, här kan jag sitta och skriva hur mycket som helst, men jag ska göra det kortfattat.
Jag ahr lyssnat på Takida i snart 3 år, och dom har alltid varit lika bra, viken låt jag än lyssnar på.
Det jag gillar mest med Takida är det fantastiska gitarrspelet och texterna.
Osså såklart ett stort plus för att dom e från Ångermanland, precis som jag :)
MIna favoritlåtar med Takida är nog As You Die, Riddles, See The Better Days och Trigger :)



Volbeat

Jag ahr inte lyssnat på Volbeat så hemskt länge, men nog länge för att kunna utvärdera dom.
Det som är det absolut bästa med dom är att dom har en fantastisk sångare, det gör hela bandet.
Och när man har en bra sångare, blir hela bandet bra.
Mina favoritlåtar med Volbeat är nog We och Sad Mans Tongue.
Och deras danska hårdrock gör bara låtarna ännu bättre :)





ehh, vad ska jag skriva här?

HejHopp!

Nu har jag kommit hem från matchen, det gick väl sådär.
0-3 förlorade vi med, lite surt eftersom det var sista matchen iår, menmen.
Jag hade verkligen hoppats på att det skulle gå lite bättre för mej, eftersom det var sista matchen.

Nu ikväll ska jag inte göra nånting, bara lyssna på musik och ta det lugnt, så skönt det kan vara ibland. Att inte göra nånting alls alltså.

Jag ska skriva en lista på mina favoritband/artister strax, och jag ska skriva just varför jag har fastnat för deras musik. Det kommer i nästa inlägg :)



Mästerfotografen Eve^^ <3


Söndag

Hejsan!

Sorry för att jag inte uppdaterade mer igår, men jag hade inte tid helt enkelt^^
Jag och Eve for som sagt in till stan vid halv 12, vi gick bara runt och kollade lite grann, åt på SubWay, MUMS!

Sedan vid 2 for vi hem till mej och flummade, typ som vanligt då.
Sedan vid 6 for Eve hem och åt, och kom tillbaks till mej vid 7.

Då gick vi ut till min lillstuga, elr som Eve säger, lilla musikstudion (haha) och lirade lite gitarr, sjöng ( läs: skrek) haha :D
Vid typ 8 kanske klockan var, så kom Edde oxå, vi typ satt och snackade och sprang runt ute...elr det var kanske jag som sprang, men skitsamma^^

Sen så for Eve och Edde hem vid 11-tiden, och då gick jag in och lyssnade på musik, läste lite bloggar och så.


Men idag ska jag nog spela min viktigaste match.
Det är säsongens sista match, och även min sista match i Arnäs IF.
Visst, det känns jättetungt att sluta, men eftersom jag inte tycker det är kul längre så har jag inte så mycket val.
Men jag kommer såklart sakna alla i laget!

Bloggar mer ikväll när jag har spelat klart :)

ses senare!

Nu blire att åka in till stan med Eve :D
Jag har lite småpanik bara, bussen går halv och jag har inte fixat mej klart än, haha.
Ses senare när jag kommer hem!



Älskar dej =) <3

.

HejHopp!

Lördag igen, det var ju trots allt en vecka sedan sist.
Det var då min kusin Hampus döptes, och det var då jag sjöng och spelade ''För Kärlekens Skull'' tillägnad honom.
Det känns inte alls som en vecka sedan, det känns som flera månader sen.

Iallafall, så hade jag tänkt att sova ut lite nu imorse, men det gick inte vidare bra.
När jag kollade på klockan fösta gången var den kvart i 7 -.-
Andra gången jag kollade, då tänkte jag att nu måste det ju ha gått ett tag, men då var den 5 över 7^^

Men när jag inte kunde somna om och klockan var halv 8 satt jag mej vid datan och kikade lite.
Sedan gick jag typ ner och duschade och gjorde frukost.

Sedan har jag inte gjort ett skit, ska nog fixa mej litegrann och kolla vad som händer idag. typ.



VILL HAAAAAAA 8)

Godnatt!

Shit vad jag e trött nu alltså, kroppen har vant sej vid att gå och lägga sej halv 10-10 nu^^
Huvudet bara snurrar runt, jag kan inte koncentrera mej på nånting just nu.
Men jag funderar faktiskt på att gå och lägga mej, elr jag SKA gå och lägga mej.

Imorron har jag inga speciella planer, elr jo, jag funderar på att hitta på nåt med Evelina, det var typ jättelänge sen vi gjorde nåt. Så det ska bli kul :)

Äh, nu måste jag stänga av datan innan jag somnar här. Godnatt!

Btw, älskar takidas nya skiva, mamma hade förbeställt den åt mej <3

Emma <3 Idol

Tjoho!

Har just sett klart på Idol, nu e alla auditions klara.
Shit vad många som var bra det här året!
Jag har riktigt många favoriter faktiskt, bland annat Jon Sindenius, han var grym!
Men den som jag tror på allra mest e Calle Kristiansson.
Han hade sin egen stil, var grym på gitarren, och...ja han var bäst helt enkelt!



Jag vet inte hur många gånger jag har sett på det här klippet asså!

Fredag :)

Tjo!

Ja jag vet, jag har varit skitdålig på att blogga den senaste månaden, men jag har helt enkelt inte haft lust.
Allting blev så nytt när jag kom upp i högstadiet, allting bara kom rakt på en som en stor bomb.
Men jag har lyckts smälta det nu, och ska försöka blogga som vanligt igen :)
Iallafall, så äre ju helg nu, och det gillar vi (y)
Jag har faktiskt inga planer alls på vad jag ska göra, elr jag har fotbollsmatch på Söndag kväll, men annars äre lungt :)

Matchen på Söndag är den sista matchen för säsongen, men även den sista matchen för mej, för gott alltså.
Jag har tänkt på det rätt länge, och har nu kommit fram till att jag ska sluta spela fotboll.
Vi är bara 12 i laget, vi får aldrig ihop fullt lag, det blir bara kaos av alltihop, så jag har beslutat mej för att sluta.

Så, nu ska jag ner och fortsätta hjälpa pappa med maten, mamma slutar 6 så då ska vi äta.
Riktigt längesen faktiskt jag har mått såhär bra en Fredag :)






Bara för att jag e på så bra humör bjuder jag på bilden^^

RSS 2.0